Monday 8 October 2018

TREND AKHIR ZAMAN

        So, malam ni aku rasa nak aku tegur saudara perempuan aku. Aku xmampu nak buat video macam Mr Kokom, hanya nukilan tulisan yang aku mampu.

         Wahai saudari,

         Wei, (maaf aku mulakan dngr wei) aku semak tengok korang pakai
  • tudung atas dada
  • pakai shawl belit2 lebih kain tu selempang ke belakang
  • seluar ngam2 pada buku lali + tak pakai stokin
  • tudung elok dah pakai tiba acah bagi anak2 rambut keluar                                                         EH APENI! APA KES KORANG WAT CENNI! NI TAKTIK NAK TARIK PERHATIAN KE ACANER?!

         Gais, korang tu perempuan. Korang itu permata. Juga ibarat gula2 yang dibalut. Martabat korang lagi tinggi berbanding zaman jahiliah dulu.

         Aurat tu kena jaga awak. Seruan menutup aurat telah lengkap diturunkan sejak 1400 tahun. Suka tak suka memang kena tutup. Lama2 dari paksaan datang keihklasan. Aku xboleh terima alasan belum bersedia. Nak tunggu bersedia sampai bila sis? Nak tunggu malaikat maut?

         "Aku tak kacau pun orang lain pun walaupun aku pakai macam ni". Pala bana kau tak kacau orang lain. Orang lain pun kena tempias dosa sebab tengok kau yang tak tutup aurat. Yang tak tegur ape tah lagi. Yang tegur dalam hati selemah-lemah iman tu boleh la gagah.

         Jadi masalahnya bila perkara ni jadi trend. Fesyen yang kau pakai tu seolah-olah lambat laut menjadi satu normalisasi kepada masyarakat di sekeliling. Sebab tu makin ramai orang yang terjebak nak berpakaian macam kau sbb terpengaruh.

       Sekian bebelan aku di malam hari...

1 comment:


  1. IONQQ**COM
    agen terbesar dan terpercaya di indonesia
    segera daftar dan bergabung bersama kami.
    Whatshapp : +85515373217 :-* (f)

    ReplyDelete